Tuesday 3 May 2016

Rahsia Cermin Ajaib

Hai all!

Hari ni nak share tips berniaga lagi. Ramai yang berjaya bila konsisten amalkan. Sometimes kita kena lakukan sesuatu kelainan untuk memotivasi dan positifkan diri. Antara perkara yang kita boleh buat ialah:

✔bercakap depan cermin target kita hari ni (sales/income) -Rahsia Cermin Ajaib. Kata2 ibarat doakan. Cakap sorang2 apa yang kita nak sambil imagine. Biarlah orang dalam rumah tu nak kata apa.



✔Cakap dari hati apa yg kita nak achieve hari ini.. Bayangkan & buat power of mind. Ketika drive ke masak ke pun boleh buat.



✔vision board- letak apa yang ingin kita capai dan letak di tempat yang boleh dilihat setiap hari. Contoh menunaikan haji, saving RM500K, dream car, dream house.

✔Planner- tulis target setiap bulan/minggu/harian



✔Buat story telling apabila posting di social media (IG, FB & Blog)

✔Xtau nak buat ayat. Mula2 boleh copy & paste from mentor. Baca dan hayati. Lama2 terer tulis sendiri

✔Power promote. Jangan give up if xde orang beli jika baru 1 minggu berniaga. 1 bulan punxlayakgive up. Post hari2. Macam bukak kedai. Berniaga mestilah hari2 bukak kedai kan. Setuju dengan DSM Azza seorang ex-banker now full time buat business Sahajidah Haio bersama TDC.



✔Mandi motivasi setiap hari. Jika down jangan dilayan & biarkan berlarutan berhari2. Share yang positif sahaja di social media yer even tengah marah, kecewa, bengang dan sewaktu dengannya.



✔Minimum 10 post  (IG/FB) dalam 1 hari -5 about life 5 about business.

✔Minimum 3 entry per week untuk blog.

✔Business mestilah ada ilmu dan bermentor. Rajin2 datang kelas tuntut ilmu. Hormati leader walaupun siapa dia.

✔Belajar untuk atasi halangan. Macam2 cabaran dalam berbusiness. Hati kita kental untuk berjaya.



Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Diana 0127404740
Business Coach

No comments:

Post a Comment