Tuesday 8 November 2016

Aduhhh sakitnya belakangku! Ketahui punca dan cara-cara atasi sakit belakang

Hi all, bulan november banyak cuti kan..? Ramai ambil peluang bercuti. Rehatkan minda and lari from life hectic. Tapi ada yang mengadu sakit pinggang bila travel for long hours.

This week Diana & business partner banyak dapat pm client yang nak pakai Premium Beautiful untuk masalah sakit belakang.


Tengok sikit macammana rupa tulang belakang kita


Masalah selalu berlaku di kawasan lumbar dan sacrum. Pada bahagian lumbar terdapat 5 tulang di mana antara tulang terdapat kusyen ( disc).

Apa itu SLIP DISC

Struktur tulang belakang manusia, terdapat 'jelly-like structure' yg dipanggil 'disc'. Disc ini bertindak sebagai pelindung atau kusyen pad diantara tulang-tulang di bahagian tulang belakang.

Slip Disc terjadi apabila disc yg menjadi kusyen antara tulang² ini membengkak atau membenjol atau tersasar dari keadaan asalnya.

Disc yg membengkak ini akan menekan urat-urat saraf berhampiran. Kebiasaanya kesan slip disc akan mengakibatkan kebas² dan sakit yg tidak terhingga dibahagian pinggul seterusnya ke kaki dan ke bawah.

PUNCA SAKIT BELAKANG

Punca sakit belakang antaranya duduk terlalu lama especially yang bekerja di office. 1 jam sekali regang2 kan badan.

Badan kita direka untuk bergerak aktif. Kurang bergerak juga antara faktor sakit belakang.

Selain itu masalah kegemukan, hamil,merokok,keadaan fizikal yang tidak elok, posisi tidur yang tidak betul, tiada sokongan daripada tilam ketika tidur juga turut menjadi faktor sakit belakang.


Ramai kawan2 Diana yang mengadu #sakitpinggang #sakitbelakang ... lagilah kalau kerja duduk mengadap pc dari pagi ke petang. Postur pun xbetul. Xhairanlah ramai yang kena #slipdisc !






KAEDAH RAWATANNYA

TIADA ubat untuk menghilangkan penyakit ini selama lamanya, cuma terdapat beberapa pendekatan bergantung pada severity slip disc itu sendiri..

1.Physiotherapy - menjalani sesi dengan pakar yg menunjukkan kaedah senaman yg betul un tuk menguatkan otot.Ini termasuklah sesi rawatan menggunakan tuala panas pada bahagian sakit.

2.Steroid - untuk kesakitan biasa,suntikan steroid dapat menguatkan otot belakang dan mengurangkan kesakitan.

3.Pembedahan - ini adalah langkah terakhir di mana bahagian tulang dan disc yg terkeluar akan dikikis.Untuk kes yang lebih serius,kepingan besi akan dimasukkan untuk menyokong tulang belakang.

4.Rawatan thermal seperti bersauna adalah digalakkan bagi mengurangkan sakit.Tetapi slip disc boleh berulang jika kita melakukan perkara-perkara yang salah terhadap tulang belakang kita.



PREMIUM BEAUTIFUL

Ramai yang ingat Premium Beautiful hanya untuk orang yang nak kurus atau cantikkan bentuk badan semata-mata.



Premium Beautiful sebenarnya mempunyai banyak kebaikan lain, salah satunya membantu mengurangkan & menghilangkan sakit belakang atau pinggang. PB direka untuk memberikan sokongan yang terbaik kepada tulang belakang kita. Ramai antara pesakit slip disc atau scoliosis yang memilih PB sebagai alternatif treatment bagi memberikan support kepada tulang belakang mereka.



PB juga adalah hadiah terbaik untuk ibu bapa atau pasangan anda.

#PremiumBeautiful mempunyai #WaistNipper boleh membantu anda dari berterusan sakit belakang. Faktor perut buncit jugak menyebabkan badan tak balance dan menambahkan lagi sakit belakang. Premium beautiful diiktiraf oleh Pakar Tulang Belakang Antarabangsa iaitu #US #Canada #Quebec. Premium Beautiful direka khas utk menjaga kesihatan tulang belakang.




Ada yang risau takut tak disiplin pakai korset. Trust me korset premium beautiful ni sangat selesa dan merupakan korset premium yang murah di pasaran. Tapi sanggup ke menanggung sakit sampai bila2? Eh xnak ke sambil membantu rawat tulang belakang badan uolls terus cantik melentik ada shape. No more baby bump yang memang xde baby pun 😅. Ramai tak tahu pemakaian premium beautiful sangat selesa tak mengira apa jua jenis pekerjaan.


 Alhamdulilah so far byk feedback positive dr client yg dah  pakai sendiri #setpinggangramping ni.. 

Bukan sekadar merampingkan pinggang.. Malah kesihatan tulang belakang kita dijaga. Kita memang ada real testimoni from client yang berpuas hati tiada lagi masalah sakit pinggang/belakang.



Sebab tu demand PB tinggi bukan untuk yang nak kurus/nak shaping semata2. Kita ada macam2 kategori client, yang kurus, bongkok dan lelaki pun memang ada pakai Premium Beautiful.




Selain daripada premium beautiful boleh juga cuba bvsm. BAGAIMANA BVSM boleh membantu SLIP DISC☺️



Dengan BIOVELOCITY SLEEP MATE(BVSM)...Tilam Ajaib yg disuntik dengan tenaga cahaya matahari dhuha dan garam laut dalam selain dapat memulihkan sistem saraf dapat membantu:

📌mengurangkan tekanan
📌menghilangkan kesakitan otot
📌melegakan sakit belakang
 📌mengurangkan ketegangan leher
📌melegakan rasa kebas

Prevention ia better than cure!

Diana 0127404740

No comments:

Post a Comment