Monday 30 January 2017

Manisnya 2016 , semoga 2017 bertambah awesome!

Hi all.. lama x update blog. Sikit lagi nak bersawang. Shioh2 spider xmo buat sawang okeh!

Awal 2017 ni agak hectic sikit bila 2 girls naik sekolah. Jasmine 5 tahun, Bella 8 tahun. Jasmine sekolah pagi 8am-12pm. Bella sekolah agama 10.15-11.45am then sekolah kebangsaan balik 6.30pm. Mama pening sikit dengan timetable diorang ni. Mama nak ke lab lagi. Penat wehh. Pagi keluar. Balik rumah lepas maghrib. Balik tau nak tido jek haha. Itupun nasib baik tokbah tolong amik hantar ke sekolah. Bella pun komplen penat balik sekolah dah petang sangat. Nak wat caner kan. Belajar lah untuk adapt. Bulan Januari pun dah nak sampai penghujungnya. Now everything is getting better. 


Mula2 rasa susah.Bila dah jadi rutin dah tak jadi masalah. Dalam family , semua kena main peranan. Tolong each other. InsyaAllah everything will go smoothly. 

Actually penghujung 2016 sangat manis. Tapi xberkesempatan nak update. 

Bulan 11 agak busy for me. Jadi commitee untuk workshop, then join conference. Dalam masa terdekat tu, attend TDC dinner.

Sebelum tu banyak good news yang Diana dapat. Review semula tahun 2016, banyak benda yang Diana dapat capai especially dalam business. Masa conference Diana terpilih antara Best Oral Presenter. Syukur alhamdulillah.

September 2016-Kenaikan pangkat Senior Sales Manager business partner Rahmah Mazlan atau dikenali dengan nama Nana Mazlan dengan accumulated sales 100K ++



Nana qualified TDC 10K challenge 3 bulan berturut2. Reward 3 helai duck scarves best kan?

October 2016 - Kenaikan pangkat business partner Fyda Razib sebagai Sales Manager dengan sales RM20000 ++. Even register RM50 sahaja dan busy sebagai full time housewife menguruskan 3 orang anak membuktikan tidak mustahil untuk berjaya. Diana sendiri naik pangkat sebagai Diamond Sales Manager dengan sales RM180,000 ++. Syukur sangat bonus setiap bulan konsisten 4 angka walaupun berniaga secara part time.





November 2016- Kenaikan pangkat Senior Sales Manager business partner Kak Nanie atau nama sebenar Bahiyah Adam daripada KL dengan sales RM60000 ++. Walaupun jauh di mata dekat di hati. Gituuu. Business ni adil. Siapa buat dia dapat. Bukan macam skim cepat kaya yang kayakan orang atas. Bulan ni juga raikan kenaikan pangkat sahabat dari zaman kerja part time di Pizza Hut, Farah Asilah sebagai Sales Manager dengan sales RM20000 ++



Syukur Alhamdulillah. Happy sangat bukan kita jer naik pangkat business partner pun naik pangkat sama. Tahun 2016 pun lebih ramai PB Expert di kalangan #teamdianahassan .





My lovely business partners from Johor, Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur. InsyaAllah soon kita akan expand business ke Utara, Pantai Timur, Sabah & Sarawak. Peluang business terbuka juga untuk warga Singapura, Brunei dan Jakarta, Indonesia.

Tq kepada leader yang xjemu2 bagi bimbingan especially CDM Norain, CDM Shaliza Aziz dan rakan2 TDC team yang lain.




Barisan CDM of The Diamond Circle Team




The Diamond Circle team semasa menghadiri bengkel TDC Power 2.0 bulan Disember 2016.

Mungkin pencapaian ni biasa2 sahaja bagi orang lain. Tapi bagi Diana kejayaan kecil ni adalah pemangkin untuk kejayaan yang lebih besar. Untuk berjaya kita tak boleh cepat puas hati. Kena visualize setiap hari. Bulat hati dengan mentor. Gandakan usaha. Berdoa dan tawakal kepada Allah SWT. Jika kita gagal sekali pun jangan mudah putus asa. Redha dengan ketentuanNya. Positif selalu. InsyaAllah ada rezeki lain yang lebih besar untuk kita.


 So 2017 kita dah update vision board yg baru. Err vision board yang lama actually cuma tambah apa yang nak dicapai. Yang dah capai kita keluarkan. Hehehe


My latest vision board ..semoga dipermudahkan. Doakan Diana ya kawan2.

Love,

Diana Hassan
0127404740

No comments:

Post a Comment